Debuterende HGC`er Floris van der Linden met Oranje langs Argentinië 5-2

foto:© Ben Haeck

Het Nederlands hockeyelftal won dinsdagmiddag in Perth(AUS) met 5-2 een oefenwedstrijd van Argentinië. Bij Oranje debuteerde HGC verdediger Floris van der Linden.

Van der Linden (23) kwam in het verleden uit voor Jong België waarmee hij tweede van Europa werd. Toen van der Linden hoorde dat hij bij Nederland 40 zat heeft hij alles op alles gezet om het Nederlands Elftal te halen en dat werd dinsdag beloond.Naast tophockey volgt van der Linden zowel een studie bedrijfskunde en een studie econometrie.

Oranje speelt donderdag weer een oefenwedstrijd. Dit keer is Australië de tegenstander in Perth.

Reacties

Voor een profiel plaatje ga naar http://nl.gravatar.com/

E.N

Ik wil het feestje niet bederven hoor maar deze uitslag zegt natuurlijk niet zoveel. NL zou in alle omstandigheden altijd van een veel zwakkere ploeg als Argeninie moeten winnen.
De enige 2 landen van wie zij niet kunnen winnen zijn Australie en Duitsland,dus zijn enkel díe wedstrijden interessant. In Londen gaat NL voor de bronzen plek en iedereen die denkt dat de heren serieus voor Goud gaan die volgt het hockey niet. Dit is niet negatief gedacht maar realistisch.

Reactie op 14/02/2012 om 14:58 uur

Sjakkie

Floris is een speler van wereldformaat! Hij gaat op de OS zeker het verschil maken en NL goud bezorgen!

Reactie op 14/02/2012 om 15:27 uur

hockeyfan

Tja, 5-2. Staat leuk hoor maar 3-0 voorstaan en je tegenstander terug laten komen tot 3-2 ????
Voorstaan fantastisch, maar dan wedstrijd controleren en uitspelen dat is toch wat je mag verwachten. Dus nog werk aan de winkel. Floris proficiat.

Reactie op 14/02/2012 om 15:46 uur

AL

Van Ass is fantastisch bezig, bijna alle partijen gewonnen, en ook zo veel verbetering qua spel! Ik zou bijna zeggen: laten we ze zowiezo een gouden medaille geven! Meedoen is belangrijker dan winnen.

Reactie op 14/02/2012 om 15:58 uur

Sweet

Met zn allen in de polonaise! NL wint van Argentinie en het staat zelfs op teletekst! Wat een onvergetelijke wedstrijd!!!!

Is iemand al bezig met de organisatie van een grachten rondvaart? Audientie bij de koningin?

Reactie op 14/02/2012 om 19:21 uur

Gijs

Volgens mij is het Nederlands elftal nog nooit zo impopulair geweest. Niet alleen de coach, maar ook sommige spelers.

Een slimme sportman houdt zich dan gedeisd en traint de ballen uit zijn broek, het tegendeel willen bewijzen. Hoe moeilijk ook met de enorme hoeveelheid aan sociale media.

Het lukt ze maar moeilijk en daar wringt wellicht de schoen. We willen sporthelden zien, geen sportways pikkies, lachen op FB. We willen echte helden die de tegenstander alle hoeken van het veld laat zien, de boel bij elkaar vloekt en tiert na een verliespartij en niet meteen de blackberry aanzet om aan te kondigen dat ze terug naar het hotel gaan om te eten.

Afsluiten die handel, jongens. Hockey, hockey en nog eens hockey. Totdat je blauw ziet. Werken voor succes en niet zo veel lullen.

Weg met de polopaarden!

Reactie op 14/02/2012 om 20:00 uur

Michelle

Amen, Gijs

Reactie op 14/02/2012 om 22:47 uur

R.M.

Maar Gijs slaat wél de spijker op zijn kop!

Weg met de luxe polopaardjes,werkpaarden willen we zien!

De hockeyboys beginnen steeds meer op hun voetballende soortgenoten te lijken.

Waar de dames hard werken,discpline hebben en niet lullen,doen de heren het precies andersom.

Elk winstpotje wordt tegenwoordig op teletekst vermeldt terwijl het totaal geen prestatie is om van landen als Argentinie en de Australie B junioren te winnen. Ga eerst maar eens winnen van Australie en Duitsland en houdt verder je mond beste heren.

En laten wij verder alleen nog maar naar de dames kijken,dat is tenminste de enige Olympische ploeg met (Gouden) potentie.

Reactie op 14/02/2012 om 23:15 uur

marleen

@R.M., deze jongens zetten toch zelf niet deze resultaten op internet en of teletekst? verder heb ik ze ook niet gehoord in welke media dan ook dus die mond hebben ze al dicht.

Tuurlijk kijken we eerder naar de dames qua medaillekansen komt ook omdat in het dameshockey er maar 2 landen zijn die er toe doen Nederland en Argentinie de rest ligt mijlenver achter, bij heren doen toch meer landen mee.

Reactie op 15/02/2012 om 00:06 uur

HK

@Marleen Kennelijk niet bekend met het medium Twitter?

Reactie op 15/02/2012 om 00:56 uur

piet

@Marleen: volgens mij liggen Engeland en Duitsland niet mijlenver achter. En bij de dames zijn er ook altijd 1 of 2 teams van wie niemand het verwacht dat ze ineens bij de top zitten tijdens een olympisch toernooi……

Verder word ik ook moe van dat gezeik over de herenploeg. Ik sluit me aan bij Gijs en R.M..

Reactie op 15/02/2012 om 02:38 uur

john

@piet, Bij de dames gaat het louter om 2 landen en dat zijn Ned en Arg en de rest ligt mijlenver achter, dat is de afgelopen jaren op bijna alle grote toernooien gebleken, en dan kan het dus inderdaad zo zijn dat er bij de laatste 4 een verrassing zit.

Reactie op 15/02/2012 om 08:35 uur

piet

@john Arg heeft volgens mij de afgelopen 2 olympische spelen de finale niet gehaald en lijkt alleen in staat toernooien te winnen die ze thuis spelen. En we hebben gezien tijdens de laatste CT dat Engeland een heel aardige ploeg heeft en dat Duitsland ook niet mijlenver achterligt. Tel daarbij nog 1 of 2 verrassingen op en volgens mij hebben we het over 6 teams.

Reactie op 15/02/2012 om 09:52 uur

SdG

De dames hebben heus wel meer concurenten dan alleen Argentinie. De absolute top ligt dicht bij elkaar,het gaat straks om de details en ook landen als Duitsland en Engeland moeten we niet uitvlakken evenals Australie en een enkel Aziatisch team.

Natuurlijk mag je verwachten dat NL bóven deze landen staat maar overschatting is altijd de grootste valkuil en het zijn de Spelen he en juist op de Spelen gebeuren meestal de vreemdste en meest onverwachte dingen.

Bij de heren zullen Australie en Duitsland om goud en zilver vechten en NL gaat voor brons of plek 4,net zoals dat in Peking gebeurde. Maar ook hier geldt;het zijn de Spelen en juist op de Spelen gebeurd het wel vaker dat niet de allerbeste wint maar nét diegene met de grootste dosis geluk,dus wat dát betreft kan het ook zomaar eens goud worden..

Reactie op 15/02/2012 om 10:33 uur

Gijs

Volgens mij wordt een geweldig toernooi, zowel bij de dames als de heren. Ook al steken er bij beide 2 ploegen bovenuit. Wat daar onder zit mag je absoluut niet onderschatten. Ik kijk met bewondering naar ploegen als Belgie en NZ bij de heren en Engeland en NZ bij de dames. Deze ploegen ontwikkelen zich in rap tempo tot serieuze opponenten en zijn geen gegarandeerde winstpartijen meer.

Ook ben ik erg benieuwd naar de reacties op dit sukje. Ik vermoed, helaas, weer een hoop arrogant geblaaskaak van natnetkjes uit HC Corpsbal H5 die alles beter weten, graag op de persoon spelen, niet verder komen dan deze website en geen flauw idee hebben van wat er op de buitenlandse velden gebeurd.

Groet

Reactie op 15/02/2012 om 11:10 uur

john

@piet, in peking speelde Nederland inderdaad tegen Argentinie in de halve finale, dan klopt het dat beide niet in de finale kunnen staan.

Kijk naar de grote toernooien van de laatse jaren en het Ned en Arg die de prijzen pakken, geloof dat Duitsland in 2009 nog een grote prijs pakte als EK winnaar.

Het gaat daarom ook helemaal niet om 6 teams, net als bij het mannenhockey gaat het om 2 teams en daarachter spelen een aantal landen voor plek 3.

Reactie op 15/02/2012 om 12:33 uur

maktub

De basis van het probleem ligt in de mentaliteit in de Nederlandse opvoeding:risicomijdend, uitdagingen uit de weg nemen in plaats van ze te leren aangaan (begint al met rubberen tegels onder schommels, niet in de boom klimmen want je kan vallen etc.), gekoppeld aan een historisch ongekende materiele overvloed.
Floris van der Linden is juist hier de uitzondering: als het er om gaat een vechter tot op het bot!

Reactie op 15/02/2012 om 13:36 uur

Van Oostduin

Eens met maktub. Te veel bescherming. Doet zich niet alleen in de sport gevoelen, maar op allerlei terreinen. Bij gebrek aan veel internationale tegenstand zijn de dames de dans nog redelijk weten te ontspringen. Mede ook dankzij mensen als Marc Lammers en een aantal anderen. Spelers als Balkestein en Van der Linden en Paumen bij de dames vormen spaarzame uitzonderingen. Ik vergeet er natuurlijk nog wel een paar. Nederland heeft behoefte aan meer echte bikkels. Misschien is de crisis daar goed voor.

Reactie op 15/02/2012 om 22:49 uur

PHe

Tsja vroeger ….
Bovenstaande reacties beginnen wel een erg hoog tante Bep-gehalte te krijgen. “Geen bikkels meer, ze twitteren te veel, het zal wel aan de opvoeding liggen, de speelpleinen deugen ook al niet – is die economische crisis toch ergens goed voor.”

Nee, laten we jonge kinderen gewoon van de schommel hard op de stenen vallen, de mobiele telefoontjes afpakken, in schooluniform stoppen, discipline aanleren door een stadscommando voor de klas te zetten, en ik weet zeker: de volgende generatie bikkelende hockeyers haalt wel goud. Ik schat in …. 2028.

Reactie op 16/02/2012 om 08:27 uur

Crln

Floris van der Linden is echt fantastisch, wat een energie, van mij mag hij blijven!!

Reactie op 16/02/2012 om 11:19 uur

zeikerd

@ Gijs, R.M.:
jullie waren blijkbaar zelf geen werkende paarden wat hockey betreft, want jullie zijn waarschijnlijk nooit bij Oranje terecht gekomen. Hou op met zeuren, ze doen het top, kunnen jullie het beter? Ik denk het niet.

Reactie op 16/02/2012 om 11:23 uur

maktub

@PHe:mi begrijp je helemaal niets van wat ik bedoel te zeggen. Laat ik het anders proberen: hoe komt het dat Nederlandse sporters met de beste faciliteiten, materialen en begeleiding ter wereld niet thuis geven als het er werkelijk omgaat, de enkel spreekwoordelijke uitzondering daargelaten?

Reactie op 17/02/2012 om 00:00 uur

PHe

@maktub; dat ben ik helemaal niet met je eens. Hoezo “de Nederlandse sporters (…) niet thuis geven als het er werkelijk om gaat”? Dat is weer zo’n tante Bep opmerking. Zo slecht doen de Nederlandse sporters het trouwens niet als je het over een langere periode betrekt, en de grootte van dit land vergelijkt met andere landen. Denk dat alleen Australie een beter gemiddelde heeft. Geloof ook niet dat we op alle terreinen de beste materialen en begeleiding hebben. Hockey en schaatsen uitgezonderd. En soms heb je in een sport waarin je traditioneel sterk bent een mindere lichting. Dat hoort er ook bij. Dat Australie en Argentinie winnen van de heren en dames, dat hoort bij sport. Mij stoort het momenteel meer dat de bondscoaches heren en dames de meest uitzonderlijke talenten buiten de selectie houden. Kijk eens in het boekje “beste hockeyers ooit” wie daarvan nu nog wel actief maar niet geselecteerd zijn. Daar snap ik niets van. Evenmin begreep ik waarom Van Basten als bondscoach Van Nistelrooij en Van Bommel niet selecteerde. Of waren dat ook allemaal softies die vroeger niet in bomen mochten klimmen, en alleen op rubberen tegels knikkerden?

Reactie op 17/02/2012 om 08:41 uur

Maktub

Ik snap dat jij er niets van snapt …, let’s agree to disagree!

Reactie op 17/02/2012 om 13:20 uur

U kunt niet meer reageren op dit bericht.