Nieuwe thuis- en uitshirts van Oranje gepresenteerd

De KNHB en adidas hebben het nieuwe thuis- en uitshirt gepresenteerd waarin de Oranjeheren en – dames de komende vier jaar hun wedstrijden gaan spelen.

De tenues zullen voor het eerst op het veld te zien zijn tijdens de Hockey World League in Londen (heren) en de Rabo Super Serie tegen Australië op Hockeyclub ’t Spandersbosch in Hilversum (dames).

Voortborduren

De gepresenteerde shirts borduren qua stijl voort op de tenues die werden gedragen tijdens de Olympische Spelen in Rio de Janeiro, met toevoeging van het bondslogo, de drie kenmerkende adidas-strepen in de zij en het logo van partner Rabobank.

Het thuisshirt kent een oranje/witte basis met blauw als accentkleur. Het uittenue bestaat uit twee tinten grijs met oranje als accentkleur. Uniek in de ontwikkelingsfase is dat het ontwerp van het uitshirt voortvloeit uit een brainstormsessie met (oud-)internationals Naomi van As, Ellen Hoog en Eva de Goede, Robbert Kemperman, Valentin Verga en Rogier Hofman.

Shirts verkrijgbaar

Replicashirts zijn vanaf 16 juni ook verkrijgbaar voor consumenten, op evenementen van de KNHB en in de hockeyspeciaalzaken. Het is de eerste keer dat ook het uitshirt verkrijgbaar zal zijn.

“Wij zijn er trots op dat een wereldmerk als adidas de Nederlandse hockeysport sinds 1999 omarmt. adidas is in Nederland inmiddels hockeymerk nummer één terwijl het merk pas in 2006 is begonnen met het fabriceren van het totale hockeyaanbod zoals sticks en schoenen. Het is knap dat adidas dit in zo korte tijd bereikt heeft. Het is mooi dat het partnership met de KNHB daar ook een belangrijke rol in heeft gespeeld”, zegt directeur Erik Gerritsen van de bond.

Partnership verlengd

Naast de presentatie van het tenue hebben adidas en de bond hun partnership verlengd tot en met 31 december 2020. “Hockey is een sport met een zeer positieve, frisse en dynamische uitstraling, waar veel van onze consumenten elke week weer heel veel plezier aan beleven. Het is ook een sport waarin Nederland veel successen kent, die professioneel is georganiseerd en waarin veel geïnnoveerd wordt, iets dat nauw aansluit bij onze merkwaarden. Wij zijn dan ook trots dat wij de mooie relatie met de KNHB kunnen verlengen. Het is een wezenlijke bouwsteen in onze positionering als hockeymerk maar ook als sportmerk”, zegt Frank Basters, Senior Director Brand Activation adidas Benelux.

Reacties

Je eigen afbeelding bij je commentaar? Ga naar: nl.gravatar.com

Er zijn nog geen reacties, ben jij de eerste?

Je kunt niet meer reageren op dit bericht.