Vannacht om 04.05 uur verloor Oranje van Spanje 1-3
Fri 09 December 2011 15:33 | 34 Reacties
Al na twee minuten stond Oranje op achterstand. Een dekkingsfout van Sander de Wijn in de defensie bracht Eduard Tubau in scoringspositie 0-1. Na een kwartier spelen de eerste strafcorner voor Nederland. Een variant op Mink van der Weerden maar geen doelpunt. Vijf minuten later drie strafcorners op rij voor Oranje geen enkele wordt benut. En dan in de 25e minuut een logisch gevolg van het aanhoudende Spaanse aanvalsspel. Het tweede doelpunt voor Spanje door Oliva uit een voorzet van Freixa. Aanhoudende Spaanse storm op het doel van Jaap Stockmann maar een doelpunt aan de andere kant. Bob de Voogd zorgt twee minuten voor het rustsignaal voor de aansluitingstreffer 1-2.
Begin tweede helft volgen twee strafcorners voor Oranje elkaar snel op. Zonder succes. Even later is het Gabriel Dabanch die het derde doelpunt voor Spanje scoort 1-3. Tevens de eindstand. Voor Spanje is het bereiken van de finale om de Champions Trophy een mooie revanche op de teleurstellende zesde plaats op het EK afgelopen zomer. Voor Oranje is het missen van de finale een grote teleurstelling.
Tags: Champions Trophy, Oranje
Categorie: Heren, Internationaal, Nieuws
Nieuwtje? Foutje gezien? Mail ons!
Reacties
Voor een profiel plaatje ga naar http://nl.gravatar.com/
Vecht hockey, daar is Nederland nooit goed in geweest, maar toch momenteel de enige oplossing om de Spanjaarden aan te pakken en nog iets van het toernooi te maken.
Strakke dekking en direct boven op de bal aanname zitten en voorkomen dat het combinatie spel van Spanje/Australië tot het voor hun gewenste resultaat leidt.
Dat betekent dus héél diep gaan om je tegenstander kansen te ontnemen, veel achter je tegenstander aanlopen, en mogelijkheden creëren voor een eigen ‘ breakout’ .
Onze Brabantse ploegen kenden dat als geen ander maar we zijn de afgelopen jaren teveel verwend geweest door het mooie Bloemendaal hockey dat kon excelleren dankzij een surplus aan techniek. En zo werd Nederland in slaap gesust.
Nog maar 3 jaar geleden werd dat zelfde mooie Bloemendaal hockey abrupt verstoord door Terrassa dat Bloemendaal in de halve finale EHL met vechthockey uitschakelde.
Aanpassen aan internationale wetten is het enige wat Oranje nog resteert.
Ik hoop dat een ieder zich dat realiseert, dan kan het morgen nog een leuke dag worden voor het Nederlandse Hockey.
Laat van Ass maar zijn zegje doen voor de camera maar neem als speler zelf de verantwoordelijkheid, pas dan kan het goed komen.
Reactie op 9 December 2011 om 19:24 uur.
Laten we ons geen illusies maken; dit Nederlands elftal gaat geen plak halen op de OS in Londen. Concurrentie is gewoon sterker, waarom?
1. Strafcorner is zwak(Taekema), met Weusthof wellicht nog een kans.
2. van Ass coachschap heeft een korte houdbaarheid, deze is nu al verlopen. Hij maakt spelers/team niet meer beter. Aanvoederschap aan Taekema geven betuigt zelfs van onkunde op het gebeid mensenkennis. Je geeft de band aan iemand met al enorm veel geestelijk bagage. Domme beslissing. Zou fataal kunnen zijn.
3. Overige begeleidingsteam is niet op het juiste niveau, Tichelmans/Hoeben hebben gewoon niet de kwaliteit(naam) die je nodig hebt, op dit niveau. Inbreng van oud-internationals is die nog “actief” zijn, Van Veen/Brinkman/Honert-Annan. Niet Bovenlander, die heeft het in zijn columns alleen maar over “vroeger was alles beter”.
4. Verdedigend heeft alleen De Wijn als nieuwkomer het goed gedaan. Balkensteins afwezigheid heeft aangetoond hoe belangrijk dit soort spelers zijn. Billy Bakker heeft dit ook aanvallend aangetoond. Dus opnieuw selecteren(van Ass jr. weg)
±6 maanden resteren we nog van de OS, te laat? We zullen het zien. Het kan wel, maar dan moet je nu wat doen!
Reactie op 10 December 2011 om 09:45 uur.
Haha Joop. Ties Kruize zit alweer een tijdje niet meer in het bestuur. Maar het ziet er idd niet florissant uit. Veranderen van coach is wel heel kort op de OS en geeft een andere coach ook te weinig tijd en kans (als ze al willen instappen op dit moment). Geef Van Ass toch maar de kans. Al ben ik bang dat het ook huilen wordt met de OS. In Nederland moet alles mooi en hockeyend. Types als Delmee, Brinkman, Diepeveen hebben we ook nodig. Op deze manier ben ik bang dat Nederland het broertje wordt van Pakistan en India.
Reactie op 10 December 2011 om 10:07 uur.
Heb het al eerder gezegd maar zeg het nog maar eens: in Nederland zijn we vergeleken met landen als Duitsland en Australie gewoon niet bereidt om net zo hard te trainen en dan vooral fysieke training. Dit geldt overigens niet alleen voor hockey maar voor de Nederlandse sport in het algemeen.
(Nederlands voetbal elftal is vergeleken met Duitsland toch ook gewoon een A junioren elftal).
Lijkt er toch op dat Bert Bunnik gelijk had bij zijn vertrek…..
Reactie op 10 December 2011 om 10:15 uur.
@paradis, volgens mij zijn we wel eens eerder in de situatie geweest dat een paar maanden voor de spelen een coach werd vervangen, dacht in 2004 toen Walsh het overnam van Bellaart.
Het probleem met dit team/generatie is dat er overal excusses worden opgedragen ipv te zeggen wat we allemaal zien we liggen een straatlengte achter op landen als Australie,Duitsland. Hoogst haalbare in Londen zou een bronzen plak zijn waar ik weet niet hoeveel landen een kans op maken. Afscheid nemen van bepaalde spelers en opnieuw gaan bouwen zodat je straks in Denhaag weer een leuk,jong,goed team hebt.
Reactie op 10 December 2011 om 10:16 uur.
Nederlandse mannen zijn onvoldoende bereid om diep te gaan. Bij de vorige spelen zag je dat al. Het gros van de Nederlandse medailles werd door vrouwen gehaald. Mentaliteit. Train of selecteer je erop?
Reactie op 10 December 2011 om 10:24 uur.
Inderdaad behalen de dames (ook in andere sporten) de meeste Olympische plakken. Er wordt dan altijd gezegd dat de top bij de vrouwen veel smaller is maar het is ook een mentaliteits-kwestie. Als het erop aankomt dan vallen veel heren op hét moment dat het gebeuren moet toch door de mand. Zoals bij een Theo Bos,Sven Kramer,Epke Zonderland en de hockey heren.
Bij de hockey heren is het een tendens die je al jaren ziet en die niet makkelijk te doorbreken is. Waar de dames de halve week intern zitten en een mental coach hebben, beginnen de heren hun intensieve voorbereiding 3 weken voor de CT begint. Ik krijg het idee dat de voorbereiding van de dames veel langer en intensiever is dan bij de heren. De top mag bij de dames dan iets smaller zijn,de heren behoren met hun kwaliteit toch ook tot de top van de wereld. Paul van Ass zegt dat ze nog tijd genoeg hebben en dat Londen nog ver weg is. Dat is ook de verkeerde mentaliteit;Londen is helemaal niet ver weg,het is al over een half jaar! Wat nou ´tijd zat´ In deze fase van de voorbereiding zou je als coach op het goede spoor moeten zitten en dat is nu niet het geval.
Reactie op 10 December 2011 om 11:38 uur.
Twee maanden commandotraining zonder enige dispensatie. Alleen overblijvers mogen mee.
Reactie op 10 December 2011 om 11:55 uur.
Stop nou eens met onze Taeke. Met alle respect: hoe kan je zo’n jongen nou captain maken. Taeke is een PR-product geworden, insiders weten zijn basis-trainingsinstelling bij de clubs wel te herinneren.
Riekt naar bescherming zoeken van de bondscoach bij de gevestigde orde. Forget it, zo werkt het niet meer.
Reactie op 10 December 2011 om 12:14 uur.
Met alle respect voor van Ass maar als coach moet hij zijn spelers meer een schop onder de achterste geven en meer inzet eisen, het is een slap zooitje zo. Fysiek en conditioneel leggen de oranje leeuwen het af tegen Spanje en Australië en ja als Duitsland niet met een B team was gekomen ook tegen de Duitsers. We willen niet dat softe gedoe en spelers gaan pamperen. Nee vechten voor die leeuw op je borst anders weg wezen en van Ass moet als coach keihard hier in zijn.
Reactie op 10 December 2011 om 12:25 uur.
Helemaal met Brinkman eens over dit rapport cijfer:
Bondscoach Van Ass: 5, eigenwijs, geen consistent beleid, onzekerheid, zelfreflectie en leiderschap ontbreken
Reactie op 10 December 2011 om 12:36 uur.
Grote probleem bij Ned. Heren is dat er totaal geen goede balans in het elftal zit, geen duidelijke leiders en hiërarchie. Als je team overloopt van kwaliteit is dat niet zo’n probleem, echter dit Ned. Elftal komt hierin tekort. Dus wie bepaalt wat op de belangrijke momenten, de rol van een coach is nagenoeg nihil tijdens een wedstrijd, de spelers moeten het doen. Er missen echte winnaars, jongens die echt opstaan, die het spel begrijpen, bepalen en waar iedereen naar luistert. Teun kan dat helaas niet, de rest verstopt zich, is teveel met eigen spel bezig en durft verantwoordelijkheid niet te nemen. Helaas hebben we dit soort spelers dus niet in deze generatie. Daarnaast is van Ass te verwijten dat er geen duidelijk speelplan ligt, ik zie het in ieder geval niet, veel geren, weinig hersens en tactiek, geen duidelijke herkenbare stijl, funest voor een stuurloos team als dit.
Reactie op 10 December 2011 om 12:42 uur.
Ik geloof dat Wim Kieft ooit terecht opmerkte over een ander Oranje: “We hebben meer klootzakken nodig”. Dat gevoel heb ik ook bij dit team. Suicide uitlopen een probleem? Leg die eerste maar met 130 km/u tussen zijn ogen. Probleem opgelost. Meer dan brons gaat het zeker niet worden in Londen. Ik denk zelfs dat we heel blij zouden moeten zijn met brons.
Reactie op 10 December 2011 om 13:33 uur.
hidde@Helaas hebben we dit soort spelers dus niet in deze generatie. helemaal gelijk. daar hebben we 10 jaar lang de buitenlanders laten spelen in onze competitie, die nu van ons winnen. met dank aan de clubs met hun geile mannetjes die dat leuk vonden, en de bond die zich altijd verschuilde achter zgn verdragen. een wedloop die veel geld gekost heeft, weinig internationale prijzen, en nu hebben we niet meer de hockeyers die het verschil maken. Dus van Ass de schuld geven is iets te kort door de bocht.
Reactie op 10 December 2011 om 15:56 uur.
Ik zal wel de enige zijn, maar ik vind dit toernooi V/D Horst juist opstaan als dé aanvoerder en man die als leider kan gaan fungeren. Speelt een zeer sterk toernooi, coacht veel en is wat mij betreft de spil van het team centraal achterin. Geef hem die band en geef hem vooral de ruimte om ook anderen op hun plek te zetten!
Reactie op 10 December 2011 om 16:00 uur.
en dan ook Sander Baart en Wouter Rens selecteren. die spelen iedere zondag de pannen van het dak in de hoofdklasse. En niet mannen als van der Linden en van Ass jr. . En hoe kun je kun godsnaam Verga op de tribune zetten. Brevet van onvermogen.
Reactie op 10 December 2011 om 16:07 uur.
Een groot verschil met Australië is dat talenten hier al snel de hemel in worden geschreven door de Nederlandse hockey pers Kritiek lees je nauwelijks of nooit, terwijl Australiërs en Duitsers daar wat nuchterder in zijn.
Spelers kunnen daardoor al snel het gevoel krijgen gearriveerd te zijn, hetgeen hun eigen hockey ontwikkeling in de weg staat.
Een ander verschil is dat in Nederland de ” zogenaamde ‘ talenten veel sneller gebracht worden dan in Australië waar de mannen pas tussen de 22 -24 jaar hun eerste interland spelen.
Enkele uitzonderingen daar gelaten zoals Ockenden en Swann die resp. op 19 en 20 hun eerste debuut maakten.
Zelfs Dwyer was 22 bij zijn eerste debuut.
Het is algemeen bekend dat de hockeyer zijn top behaal tussen 24-28 jaar, en daar hebben we er te weinig van.
Spanje heeft 14 spelers van 24+, Australië 15 spelers en Nederland maar 10, en dat is dus de ‘ backbone’ van je team. En als je dan een paar spelers meeneemt die hockeyend tekort komen dan ontstaat er onbalans in je team.
Mede dankzij het beleid van de KNHB worden jeugdige JO spelers wel erg vroeg geselecteerd voor het ‘grote’ Oranje.
Laat ze eerst eens een paar jaar rijpen en zich bewijzen in de Hoofdklasse en dan komen ook weer types als Cees Jan Diepenveen en Brinkman bovendrijven, mannen waarmee je de ‘oorlog’ kunt aangaan.
Nederland heeft ooit een B team gehad , maar dat is onder Oltmans net zo snel gestorven als het opkwam, wellicht dat daar opnieuw de sleutel ligt om de concurrentie te vergroten, gelijk Australië dat met 30 man in het Australische ‘ Papendal’ Perth zijn onderkomen heeft.
Niet zo hoog van de toren blazen, een gezonde dosis zelfreflectie, geen Strafcorner hockey, ruimtes klein houden , geen excuses meer, en vechten als waardige leeuwen tot je erbij neervalt, wellicht dat dan de schade nog meevalt.
Accent verschuivingen zijn hoognodig om Nederland weer aan de top van het internationale hockey te krijgen, anders worden we bij de volgende Champions Trophy zelfs door de Belgen nog afgetroefd.
Reactie op 10 December 2011 om 16:14 uur.
Zet er een coach op die durft in te grijpen en een die geen enkele band heeft met clubs of een verleden bij een hoofdklasse club. Stap af van de gevestigde orde en geef jonge coaches of coaches met genoeg ervaring de kans. Ga eens af van dat old boys netwerk en laat het Nederlands elftal eens spelen met plezier, inzet en kracht. En maak van het Nederlands elftal ook een elftal van bouwers, architecten en slopers!! die lopen van Brabant tot Noord Nederland en niet alleen uit het Gooi en de Randstad!
Iemand een idee wie er beter op zijn plaats kan zijn voor de groep ipv van Ass?
Reactie op 10 December 2011 om 16:32 uur.
@schaar, Baart is voor de toekomst zeker bruikbaar, maar Wouter Rens is natuurlijk een goede hoofdklassespeler maar zeker geen international.
Reactie op 10 December 2011 om 17:17 uur.
@dehaas, zeg niet van die oliedomme dingen steeds de internationals spelen al jaren bij Bloemendaal en Amsterdam en daar spelen vrij weinig buitenlanders.
Reactie op 10 December 2011 om 17:19 uur.
Beleid van Ass lijkt echt nergens op, zorgt voor alles behalve stabiliteit. Daarnaast helemaal met Hidde eens, er is totaal geen plan! Iedereen rent een beetje door elkaar onder het mom van energie erin steken, wat een k woord is dat toch, sowieso al dat commentaar van van Ass na de wedstrijd, ik schaam me dood als hockeyer, alle vooroordelen over onze sport worden bevestigd door dat gebral, ook nog die enorme kak R, het speelt toch mee, ik kan hem gewoon niet serieus nemen…..elke keer de interviewer bij zijn voornaam noemen, Gerard, Gerard, Gerard…of ben ik nu de enige die dit irritant vind? En dan ook nog je eigen zoon die toch zeer matig speelt verkiezen boven andere jongens…..wat een kleine sport is dat hockey toch……gebleven
Reactie op 10 December 2011 om 19:13 uur.
@ p groenedaal
Mee eens. Ik heb ook het idee dat de dames mentaal sterker zijn. Misschien is het in de breedte minder sterk, maar op de belangrijke momenten staan ze er inderdaad wel.
Heb ook het idee dat de dames teams altijd meer een team zijn. Die zetten sneller hun ego opzij en gaan minder voor eigen succes (en nee, geen aanval op de mannen hoor
).
Reactie op 10 December 2011 om 19:54 uur.
Heerlijk toch?! Potenzager van Ass die Michel zelf heeft buiten gewerkt met zijn gebral, maakt van Nederland een zielig hoopje van Nederland. Eigen schuld dikke bult. Fijn dat natte wind Bunnik deze geniale man heeft aangesteld en dan zelf vlucht bij de eerste beste kans! Kruis en Vd Heuvel eruit en dan krijg je dit terug. Misschien hadden ze de kans moeten krijgen om t af te maken.
Reactie op 10 December 2011 om 20:03 uur.
@kim, laten we alstublieft zaken niet met dames hockey gaan vergelijken, Brinkman zei ooit terecht, dameshockey is geen sport, maar spel. Prima dat die dames het leuk vinden, maar ga geen vergelijkingen maken met heren, dan vraag je erom. de hoofdklasse dames is echt werkelijk niet om aan te gluren, je mag blij wezen als ze de bal meer dan 3 keer naar elkaar kunnen spelen.. Daarnaast is dameshockey wereldwijd nog verder onderontwikkeld dan herenhockey, dus zo moeilijk is het niet daar de top te bereiken. Ik herinner me USA die even een jaartje aan het trainen sloegen en bijna goud wonnen op de Spelen, idem voor een land als China
Reactie op 10 December 2011 om 20:09 uur.
@Hans je hebt helemaal gelijk. Ik erger mij dood aan het kakkineuze gebral van de heer van Ass. Vanaf de allereerste keer dat ik hem hoorde vind ik hem al zeer irritant. Wat hij allemaal rond bralt is niet om aan te horen en bevestigt alle vooroordelen tegenover hockey. Zo komen we nooit van het elite-imago af. En als het dan nog zinvol was wat hij te melden had,maar dat is het ook niet. Los van het gebral is hij ook gewoon geen goede coach.
NEXT zou ik zeggen…
Reactie op 10 December 2011 om 20:46 uur.
@Martijn dat je een mannensport niet met een vrouwensport moet vergelijken daar heb je gelijk in. Inge de Bruijn of Ireen Wust zal nooit de tijden van een VDH of Kramer kunnen halen en ook over 50 jaar zal dat niet gebeuren. Vrouwenvoetbal is niet om aan te zien en heeft helemaal niets met het échte voetbal te maken. Maar dameshockey is niet minder sport of spel dan dat het bij de heren is. Uiteraard zijn de heren fysiek sneller en sterker maar het blijft in tegenstelling tot mannen en vrouwen voetbal hetzelfde spelletje en als het om mentaliteit gaat dan kunnen de heren nog een voorbeeld aan de dames nemen.
Reactie op 10 December 2011 om 20:59 uur.
Lekkere commentaren allemaal. Wat mij interesseert is hoe de sportbeleving in de hoofdklasse heren is, waaruit het nederlands elftal wordt samengesteld. Hoeveel “gasten” gaan er nu eigenlijk met een volle sportinstelling voor, met een volledige drive, die mentaal dag en nscht met hun sport bezig zijn. Hoeveel studenten en corpsleden lopen er niet rond in de hoofdklasse. Die zich nog rustig kunnen klem zuipen en dan alles relativerend roepen dat ze topsporter zijn. Echt te belachelijk voor woorden. Mede daaruit en mede uit die omgevingswereld wordt het Ned. XI geselecteerd. Dat klopt toch allemaal voor geen meter. Dat valt in een nstionaal team bijna niet dicht te spijkeren. Zeker niet met coaches die vinden dat dat allemaal combineerbaar moet zijn. Hoofdklassehockey topsport, laat me niet lachen.
Bij topsport train je je ook bij een club uit de naad, met aangwezen rustmomenten, niet met zelf gekozen rustmomenten.
Nee het nederlandse hockey nu heeft met het hockey van de 90-er jaren karakterologisch stappen teruggezet. Bij de toenmalige clubcoaches en trainers werden nog wel karakters geslecteerd en zover nodig gevormd.
Praat eens minder over geld en ga eerst sporten. Misschien al die gasten een heel laag basiszakcentje geven en puur op prestatie een bonus geven. En iedere keer als je je voorbij laten lopen of te beroerd bent te verdedigen € 100,- boete.
En Nederland ontwikkel eindelijk eens een nieuwe corner, dat is toch ONS nationale wapen, DAAR hebben we toch alles mee gewonnen (lang geleden….)?
Reactie op 10 December 2011 om 23:22 uur.
iedereen blijft zeggen dat sander de wijn het goed doet. Sommige delen ben ik het daar zeker mee eens. maar kijk de samenvatting spanje-nederland! eerste 2 goals allebei zijn fout!
Reactie op 11 December 2011 om 00:08 uur.
@p groenedaal, dat is wat ik bedoel ja.
Reactie op 11 December 2011 om 02:10 uur.
@.. 2 fouten van Sander de Wijn??? Goed het waren twee fouten maar als het gehele elftal, op Robert van de Horst na, fout op fout stapelt, had je lijstje wat mij betreft wel wat langer mogem zijn.
Jonge speler, eerste grote toernooi, komt er wel!!
@jammer, het Nederlands elftal barst van de blessures, denk je dat dat komt omdat ze met hun gat op de bank en een krat bier ernaast zitten. Zolang de KNHB (Wakkie) zelf zegt dat hockey geen professionele sport ooit zal worden zullen spelers en speelsters er iets naast moeten doen voor hun eigen levensonderhoud. Alleen de spelers/speelsters die dag en nacht bezig zijn met hun “”marktwaarde”" kunnen een aardige boterham beleggen maar nog steeds niet de volledige hypotheek van hun huisje betalen. Dus onze Nederlandse hockey plaatsen waar het hooirt!!!! Een amateursport waar we bij de wereldtop horen.
Reactie op 11 December 2011 om 10:08 uur.
klopt @hockeyfan;hockey in de hoofdklasse is idd een amateursport. Leuk voor de hobby;overdag studie of werken,s avonds lekker trainen en zondag een wedstijd. Het is niet zo dat hoofdklassers leven als een echte topsporter en er alles voor moeten doen en laten. Dat ligt anders bij de internationals,die wél de hele week met hun sport bezig zijn en hier alles voor overhebben de top te bereiken en die zich met recht topsporter mogen noemen. Hockey zal nooit zo groot en professioneel als voetbal worden maar ik denk dat er toch wel degelijk spelers zijn die er een prima belegde boterham van kunnen eten en óók nog de hypotheek kunnen betalen. Kortom die goed van het hockey kunnen leven.
Reactie op 11 December 2011 om 12:02 uur.
@hockeyfan, er zijn momenteel maar 2 spelers geblesseerd.
Vraagje: volgens van Ass moeten alle spelers 20% beter worden om goud te winnen in London. Hoe gaan de spelers dat doen als ze niet full time met hun sport bezig zijn?
Reactie op 11 December 2011 om 12:41 uur.
Het commentaar van Paul van Ass zal onveranderd luiden: “We hebben stappen gemaakt”.
Inhemelsnaam Paul:Vooruit of achteruit? Na zo’n grootspraak: “We gaan nog drie wedstrijden winnen” is zelfs brons een enorme teleurstelling.
Reactie op 11 December 2011 om 19:40 uur.
Reactie plaatsen op 22 May 2012 om 07:46

Joop
De titel van dit artikel vloeit wellicht voort uit een laatste sprankje ijdele hoop en een vleugje nationale trots. Oke ook goed. Subtitle zou moeten zijn. Neemt de KNHB haar verantwoordelijkheid?, zij heeft per slot van stuk voor deze coach en aanpak gekozen. In het ergste geval hebben ook de bondsbobo’s dezelfde media training gevolgd als de coach en wordt het ook weer; het is een leermoment..we zijn aan het bouwen, de omstandigheden waren zwaar, de voorbereiding wellicht niet optimaal…we gaan na het toernooi evalueren…Kom op zeg..waar is de Nederlandse nuchterheid gebleven. Al dat diplomatieke gedoe…neem dan een baan in Brussel…kan je jaren werken zonder een bijdrage te leveren.
Overigens En met respect voor de ooit succesvolle sportcarriere van dhr. T. Kruize, deze man heeft als bestuurder van KZ of als coach ooit enige prestatie van formaat geleverd, de vraag of hij de wedstrijden ook bekijkt en zich wellicht realiseert dat hij inderdaad meer verstand heeft van verzekeringen in plaats van het aanname beleid van coaches.
Reactie op 9 December 2011 om 18:42 uur.