Comments (7)

  1. onbegrijpelijk

    Dan ben je er dus zo mee bezig en dan sla je zo de plank mis als club/begeleiding. De kaarten voor een aanvoerder tellen niet mee op naam, dus dit is echt een hilarisch filmpje!

  2. Je krijgt toch als persoon een kaart niet als bandje om iemands arm. het gaat erom dat Caspers geen kaart mag krijgen, voor zijn team, en Kemperman wel, toch?

  3. Een aanvoerder kan een kaart als persoon krijgen voor een persoonlijke overtreding die hij maakt. Hij kan ook een kaart krijgen in zijn rol als aanvoerder. Deze kaarten als aanvoerder tellen niet mee voor schorsingen, die schorsing volgt alleen na persoonlijke kaarten. Caspers had dus gewoon aanvoerder kunnen zijn.

  4. Hmm wel vreems dat de assistant-coach van het Nederlandse Heren XI-tal de regels niet kent !!
    Was voor de wedstrijd tegen HGC toch genoeg tijd om zich hiervoor voor te bereiden lijkt mij ?

  5. @Edwin: Kun je dus onbeperkt kaarten voor het team krijgen als aanvoerder, zonder dat daar een schorsing aan vast zit?

  6. Ja Jan, dat is een goede en juiste conclusie. En zoals
    Edwin al meldde is de kaart functiegebonden. Als de aanvoerder in de eerste helft groen heeft gekregen als aanvoerder en in de rust zijn aanvoerdersband overdraagt aan een teamgenoot dan neemt die teamgenoot automatisch die groene kaart over want die kaart hoort bij de functie van aanvoerder.
    Als een aanvoerder tijdelijk uit het veld wordt gestuurd moet hij in alle gevallen zijn band ook overdragen aan een teamgenoot want er moet altijd een aanvoeder in het veld of op de bank zitten en de strafbank maakt daar geen onderdeel van uit.

  7. @Jan
    Klopt. De kaarten voor de aanvoerder tellen in de wedstrijd zelf en daaruit volgen geen schorsingen naar volgende wedstrijden.
    De volgende wedstrijd moet er tenslotte altijd weer een aanvoerder zijn om kaarten aan te kunnen geven.

Reageer