Club de Campo: “Terecht verdiend kampioenschap”

Nadat dinsdag de verliezend Spaanse finalist Real Sociedad zich meldde, is het nu Club de Campo dat van zich doet spreken. Sociedad voelt zich bestolen, omdat de golden goal van Campo via een corner hoog in het net kwam. Tegen de regels in dus, want het eerste schot op doel moet altijd op de plank.

Maar Campo ziet dat anders. De Spaanse landskampioen spreekt zelf van een “terecht goedgekeurde goal en een terecht verdiend kampioenschap”, omdat de onderstaande beelden zouden laten zien dat de tweede uitloopster van Sociedad de bal aanraakt en de bal van richting doet veranderen. Oordeel zelf…

Comments (7)

  1. Niet te zien. Misschien te horen? Op basis van deze beelden een punt van Campo. En tuurlijk ga je niet toegeven. Op basis van het gehele seizoen misschien terecht.

  2. balletje

    Het is lastig te zien maar ik ben van mening na het zien van alle beelden dat de bal niet is aangeraakt. En dus een onterecht doelpunt.
    Maar gaat hier nog wat mee gebeuren? In Duitsland werd een play off wedstrijd overgespeeld. Misschien een idee?
    Lijkt me dat de spaanse bond ook alle beelden zal bekijken en dan wel met een oordeel zal komen en met een eventuele noodzakelijke oplossing.

  3. Ook al wordt de bal wel aangeraakt…het moet voldoende zijn om de bal boven de plank te krijgen. Naar mijn mening gaat het schot vanaf het begin af aan al te hoog ook al wordt hij misschien aangeraakt…no goal dus!

  4. De bal wordt wel degelijk aangeraakt, zo is te zien aan de baan van het schot in de vertraagde beelden.
    Zodra de bal de stick verlaat, neemt deze een baan aan richting de 2e uitloper. Zodra de bal in de buurt is van de 2e uitloper veranderd deze van richting.

    Dus ja, hij is aangeraakt.
    Of hij al te hoog was, kan ik niks over zeggen, maar de bal is aangeraakt.

  5. Amsterdammer

    Vanuit deze beelden nauwelijks te zien, maar laten we eerlijk zijn: het was sowieso GEEN corner. Dat is wel zeer duidelijk vast te stellen.
    Overspelen lijkt mij. spannend!!!!

  6. ik kan het hier niet goed zien of de bal aangeraakt is, het lijkt wel een beetje maar dat neemt niks weg van dat de goal niet mag tellen want hij ging al hoog op het moment dat de speelster hem raakte, dat zag je in het vorige filmpje heel erg goed. Voor mij dus nog steeds een totaal onterechte goal en dus zou het overspelen zijn voor mij!

  7. die spaanse bond is zo ongeorganiseerd, inspiratieloos en mist enig vorm van beleid , daar komt er echt nooit van.
    x

Reageer